Checklist bij verhuizen

Als het eenmaal tijd is om te verhuizen, zijn onderstaande punten van belang.

Geef je adreswijziging door aan de gemeente!

Kom je voor het eerst in Utrecht wonen, dan ben je verplicht binnen vijf dagen je nieuwe adres door te geven bij de gemeente (Dienst Burgerzaken en Gemeentebelastingen). Doe je dat niet, dan kom je niet in aanmerking voor een uitwonende beurs. De Informatie Beheer Groep kan dan immers niet zien dat je daadwerkelijk staat ingeschreven bij de gemeente. Ook bij verhuizingen binnen Utrecht moet je je adreswijziging doorgeven bij de Dienst Burgerzaken en Gemeentebelastingen. De makkelijkste manier om dit te doen is via de website van de Gemeente Utrecht

Geef je adreswijziging door aan Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO)

Geef je nieuwe adres door via de website van DUO. Laat eventueel je thuiswonendenbeurs omzetten naar een beurs voor uitwonenden.

Geef je adreswijziging door aan je universiteit of hogeschool en andere instanties.

Sluit een inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering af

Met een inboedelverzekering verzeker je de spullen in je kamer tegen diefstal, brand of andere schade. Een aansprakelijkheidsverzekering dekt de financiƫle gevolgen van de schade die jij bij iemand anders veroorzaakt. Sommige verzekeringsmaatschappijen bieden speciale studentenpakketten aan met beide verzekeringen. Bij de kamers van SSH is de inboedelverzekering standaard via de huur geregeld.

Maak gebruik van de Verhuisservice van Post NL

Ga voor meer informatie naar de site van Post NL

Ga naar Huurteam-utrecht.nl

info@normalehuur.nl | 030 253 22 53 | ma - do 13 - 17u
Achter St. Pieter 25 | 3512 HR Utrecht